דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד משיגים רישיון נוטריון 

מאת    [ 23/07/2013 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2135 פעמים ]

כיצד משיגים רישיון נוטריון? לעורך דין אשר נמצא לקראת הגעה לקראת צבירת וותק של כ10 שנים או יותר במקצועו, עולה האפשרות, ההזדמנות ולפיכך גם השאלה בדבר תהליך השגת רישיון והסמכת נוטריון. ראשית, נוטריון הוא קודם כל עורך דין, אך תהליך קבלת רישיון של נוטריון הוא הליך נפרד ויש לו קריטריונים משלו, ורק כאשר הם מתקיימים יוכל עורך הדין להגיש בקשה להיות מוכר ומוסמך כנוטריון על ידי לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים.

עבור האדם הפרטי המבקש לשכור שירותי נוטריון, המשמעות היא לרוב קבלת אישור נוטריוני שבו יש צורך בחותמת מיוחדת על מסמך כזה או אחר. חותמת אשר עשויה ממתכת ועליה כתובה המילה נוטריון בשלוש שפות: עברית, אנגלית וצרפתית. כאשר שמו של הנוטריון מצוין על החותמת . כלל נוסף הקשור באישור של נוטריון מוסמך היא כי במידה ולמסמך המאומת יש מספר רב של עמודים, נדרש כי סרט אדום יחבר ביניהם, אשר עליו תהיה מדבקה אדומה המהווה מעיין תו עם הסמכה.

הדרישות לקבלת רישיון נוטריון:

לצורך השגת ההסמכה, על הנוטריון להגיש בקשה מפורשת ולעמוד בתנאי הסף הבאים:


    • וותק-הוותק של עורך הדין שמבקש את הבקשה חייב להיות וותק של לפחות 10 שנים בתחום.
    • תעודת אזרחות ? עורך דין המבקש להיות נוטריון חייב להיות בעל אזרחות ישראלית. על כן, מבקשת ועדת הרישיונות לצרף תעודת אזרחות מקורית ממשרד הפנים או לחילופין רישיון לישיבת בקבע ישראל.
    • עבר "נקי"- כאשר יש על עורך הדין עבירה שעמה קלון, או שהושעה מלשכת עורכי הדין, לא יוכל אותו אדם להגיש בקשה להיות מוכר כנוטריון.
    • השתלמות-לפני הגשת בקשה לנוטריון, על עורך הדין לעבור השתלמות מיוחדת בת-8 שעות במוסדות הרשאים לערוך השתלמות לנוטריונים.

לאחר שמילא עורך הדין את הדרישות שלעיל ,יש באפשרותו להגיש בקשה להיות מוסמך כנוטריון. קבלת הרישיון נעשית בוועדת הרישיונות העוסקת ברישוי נוטריונים. בראש הוועדה יושב מנכ"ל משרד המשפטים ויחד עימו חברים עוד שבעה אנשים, בה שניים הם נציגי לשכת עורכי הדין ,ושלושה מהם נציגי ציבור וכן נוטריון אחד נוסף.

מחלקה זו של רישוי נוטריונים אף אחראית לטיפול תלונות המוגשות נגד נוטריונים. ככלל, על הנוטריון להיות בעל אתיקה מקצועית עליונה שלא יהיו ניגוד אינטרסים. כאשר מוגשת תלונה נגד נוטריון, המחלקה פונה אליו על מנת לקבל את תגובתו וכן מודיע לו על קיומה של התלונה. כאשר הנוטריון מגיב על התלונה ,המחלקה בוחנת ומחליטה בהתאם האם יש מקום להעמיד לדין את הנוטריון עליו הוגשה התלונה. המחלקה כותבת את המלצותיה ומעבירה את התלונה ליועץ המשפטי לממשלה.

עורך דין המעוניין להיות נוטריון חייב לפעול במהירות בכדי לקדם את בקשתו כיוון שקבלת רישיון של נוטריון אינו הליך קצר. וועדת הרישיונות בודקת את מסמכיו של עורך הדין , בדיקת רישום פלילי וכדומה והדבר כרוך בהליכים לוגיסטיים מתמשכים. כמו כן לעיתים קרובות הוועדה דורשת השלמת פרטים שחסרים ,ולפיכך כדאי להגיש את הבקשה במהירות המרבית. היות ויש בקשות רבות, ועדת הרישיונות מתכנסת מידי מספר חודשים, ומידי פעם עליה להרחיב את מספר דיוניה בשל ריבוי הבקשות לרישיון .

המחלקה לרישוי נוטריונים אחראית על הנפקת הרישיון, על מעקב של מאגר הנוטריונים, על ארגון כללי, וכן על גביית האיגרת השנתית שעל הנוטריון לשלם.

מחפשים נוטריון? גשו למאגר הנוטריונים המלא - NotaryIndex.co.il  | מידע אודות כל הנוטריונים, בכל האיזורים עם כל השירותים הנוטריוניים בישראל | אינדקס נוטריונים מכיל אלפי עורכי דין- נוטריונים בישראל, עבור מגוון השירותים הנוטריוניים ובמגוון השפות הקיימות: תרגום נוטריוני, אישור אפוסטיל, אימות נוטריוני, יפויי כוח, נוטריון לנדל"ן ועוד. | נוטריון עד הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב